Załącznik do Uchwały nr 5/2022 z dnia 13.09.2022
Tekst jednolity Statutu Fundacji „MECENAT”

Rozdział I
Postanowienia ogólne

§ 1.

Fundacja pod nazwą „Mecenat”, zwana dalej Fundacją, ustanowiona jest przez Małgorzatę Alabrudzińską zamieszkałą w Płocku przy ul. Różanej 27F (zwaną dalej Fundatorem), aktem notarialnym sporządzonym przez notariusza Magdalenę Kozłowską w kancelarii notarialnej w Płocku przy ul. Plac Obrońców Warszawy 1 lok 2 w dniu 10.03.2022 r.

§ 2.

  1. Fundacja działa na podstawie ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 roku o fundacjach (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 2167 z późn. zm.) oraz niniejszego statutu.
  2. Fundacja jest apolityczna i nie związana z żadnym wyznaniem.
  3. Nadzór nad Fundacją sprawuje minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego.
  4. Fundację powołuje się na czas nieoznaczony.

§ 3.

Fundacja ma osobowość prawną.

§ 4.

  1. Siedzibą Fundacji jest miasto Płock.
  2. Fundacja może tworzyć swoje zakłady, filie, oddziały i biura, a także zakładać i przystępować do spółek, fundacji i innych osób prawnych.
  3. Terenem działalności Fundacji jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej, przy czym w zakresie niezbędnym do właściwego realizowania celów może ona prowadzić działalność także poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.

§ 5.

  1. Fundacja może ustanawiać tytuły, odznaki i medale honorowe oraz przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami osobom fizycznym i prawnym, zasłużonym dla celów obranych przez Fundację lub dla samej Fundacji.
  2. Fundacja może dla celów współpracy z zagranicą posługiwać się tłumaczeniem nazwy w wybranych językach obcych.

Rozdział II
Cele i zasady działania Fundacji

§ 6.

Celem Fundacji jest budowanie i wzmacnianie otwartego społeczeństwa obywatelskiego oraz inicjowanie, wspieranie i realizowanie różnorodnych form aktywności społecznej, w tym w szczególności prowadzenie domu pomocy społecznej, świadczenie usług opiekuńczych, wspieranie działań na rzecz ludzi starszych, przewlekle chorych z niepełnosprawnościami, dzieci ze spektrum autyzmu oraz osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej i materialnej.

§ 7.

  1. Fundacja realizuje swoje cele w szczególności poprzez:
    a) organizowanie i prowadzenie Domu Pomocy Społecznej (dalej: domu),
    b) przeprowadzanie remontów i modernizacji budynków oraz ich urządzeń, a także zagospodarowywanie nieruchomości gruntowych przeznaczonych na zorganizowanie domu,
    c) działalność charytatywną polegającą na gromadzeniu funduszy lub innych form wspierania finansowego w ramach pomocy społecznej,
    d) organizowanie i finansowanie zakupu wyposażenia potrzebnego do funkcjonowania domu,
    e) organizowanie i finansowanie zakupu sprzętu specjalistycznego dla osób starszych o różnorodnym stopniu niepełnosprawności i ze schorzeniami wieku podeszłego,
    f) organizowanie i prowadzenie gospodarstwa rolno-hodowlanego produkującego na rzecz domu,
    g) działania na rzecz pozyskiwania funduszy na bieżącą działalność domu,
    h) organizacyjne i rzeczowe wspomaganie i wspieranie rozwoju domu,
    i) prowadzenie działań mających na celu integrację i aktywizację osób starszych,
    j) kultywowanie tradycji w obchodzeniu uroczystości przez osoby starsze zamieszkałe w domu,
    k) organizowanie różnych form wypoczynku i zwiedzania dla osób starszych zamieszkałych w domu, oraz dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami, w tym z całościowymi zaburzeniami rozwoju,
    l) zapewnienie bezpieczeństwa osobom starszym zamieszkałym w domu,
    m) organizowanie i finansowanie działalności propagatorskiej i informacyjnej w zakresie służącym realizacji celów fundacji,
    n) współpracę z instytucjami rządowymi, samorządowymi oraz innymi osobami prawnymi i fizycznymi, w kraju i za granicą zainteresowanymi realizacją celów Fundacji,
    o) nawiązywanie współpracy oraz podejmowanie działań na rzecz innych organizacji pozarządowych,
    p) podejmowanie działań w zakresie pomocy społecznej, w tym także poprzez prowadzenie działalności charytatywnej i opiekuńczej,
    q) aktywizację społeczną i zawodową osób z niepełnosprawnościami, a w szczególności wspieranie w przechodzeniu na otwarty rynek pracy, rehabilitacji i rewalidacji osób niepełnosprawnych,
    r) inicjowanie, opracowywanie i realizowanie programów profilaktycznych, socjoterapeutycznych i przeciwdziałających uzależnieniom,
    s) organizowanie całodobowych usług bytowych, opiekuńczych i pielęgnacyjnych osobom starszym o różnorodnym stopniu niepełnosprawności i ze schorzeniami wieku podeszłego mieszkającym w domu przez krótki i dłuższy okres,
    t) organizowanie dziennych usług bytowych, opiekuńczych i pielęgnacyjnych osobom starszym o różnorodnym stopniu niepełnosprawności i ze schorzeniami wieku podeszłego, oraz dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnościami w tym z całościowymi zaburzeniami rozwoju,
    u) usług rehabilitacyjnych w szczególności osobom starszym mieszkającym w domu oraz dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnościami, w tym z całościowymi zaburzeniami rozwoju,
    v) pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności dzieciom i młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju oraz ich najbliższym,
    w) działalności fizjoterapeutycznej,
    x) działalności związanej z prowadzeniem profilaktyki i promocji zdrowia,
    y) usług związanych z poprawą kondycji fizycznej,
    z) organizowania turnusów rehabilitacyjnych osobom starszym o różnorodnym stopniu niepełnosprawności i ze schorzeniami wieku podeszłego,
    aa) organizowania seminariów, sympozjów, dyskusji, konferencji, wykładów, odczytów, konkursów i plebiscytów oraz innych form przekazywania wiedzy,
    bb) działalności publicystycznej i informacyjnej, w tym w drodze wydawania książek, czasopism, broszur i wydawnictw specjalnych,
    cc) promowania i wdrażania autorskiego programu Fundacji pn. „Senior 2030”.
  2. W rozmiarach służących realizacji celów statutowych Fundacja może prowadzić działalność odpłatną i nieodpłatną pożytku publicznego, z zastrzeżeniem § 8.

§ 8.

Przedmiotem działalności odpłatnej pożytku publicznego Fundacji jest prowadzenie Domów Pomocy Społecznej na rzecz ogółu społeczności oraz według woli spadkobierców, darczyńców lub sponsorów.

Rozdział III
Działalność gospodarcza

§ 9.

  1. Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w rozmiarach służących realizacji jej celów na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
  2. Działalność gospodarcza jest działalnością dodatkową w stosunku do działalności pożytku publicznego.
  3. Fundacja prowadząc odpłatną działalność pożytku publicznego, o której mowa w § 8, nie prowadzi w tym zakresie działalności gospodarczej.
  4. Na prowadzenie działalności gospodarczej przeznacza się kwotę określoną uchwałą Zarządu Fundacji, nie mniej niż 1.000,00 zł (jeden tysiąc złotych).
  5. Nadwyżka przychodów nad kosztami przeznaczana będzie na działalność statutową pożytku publicznego.
  6. Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą samodzielnie bądź we współdziałaniu z innymi podmiotami w kraju i za granicą, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  7. Działalność może być prowadzona przez wyodrębnienie jednostki organizacyjne, zakłady bądź bezpośrednio przez samą Fundację.
  8. Jeżeli prowadzenie danego rodzaju działalności gospodarczej wymaga koncesji lub zezwolenia, Fundacja może rozpocząć taką działalność po uzyskaniu wymaganej koncesji lub zezwolenia.
  9. Fundacja prowadzi działalność gospodarczą w zakresie:
    a) PKD 87.30.Z – pomoc społeczna z zakwaterowaniem dla osób w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych,
    b) PKD 86.90.E – pozostała działalność w zakresie opieki zdrowotnej, gdzie indziej niesklasyfikowana,
    c) PKD 86.90 – pozostała działalność w zakresie opieki zdrowotnej,
    d) PKD 85.60.Z – działalność wspomagająca edukację,
    e) PKD 85.59.B – pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane,
    f) PKD 86.90.A – działalność fizjoterapeutyczna,
    g) PKD 96.04 – działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej,
    h) PKD 63.99.Z – prowadzona działalność usługowa w zakresie informacji, gdzie indziej niesklasyfikowana,
    i) PKD 88.99.Z – pozostała pomoc społeczna bez zakwaterowania, gdzie indziej niesklasyfikowana,
    j) PKD 55.20.Z – obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania.

Rozdział IV
Majątek Fundacji

§ 10.

  1. Fundacja realizuje cele statutowe w oparciu o posiadany majątek.
  2. Majątek Fundacji stanowi jej fundusz założycielski w kwocie 2.000,00 zł (dwa tysiące złotych) oraz inne mienie nabyte przez Fundację w toku działania.

§ 11.

  1. Dochody Fundacji pochodzić mogą w szczególności z:
    a. darowizn, spadków, zapisów dokonanych na rzecz Fundacji,
    b. dotacji i subwencji oraz grantów,
    c. dochodów ze zbiórek i imprez publicznych,
    d. dochodów z majątku Fundacji,
    e. odsetek i depozytów bankowych,
    f. dochodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych,
    g. opłat za pobyt w Domu Pomocy Społecznej,
    h. praw majątkowych nabytych przez Fundację,
    i. dochodów z działalności odpłatnej pożytku publicznego Fundacji i działalności gospodarczej będącej w stosunku do działalności pożytku publicznego.
  2. Zasady przyjmowania opłat za pobyt w Domu Pomocy Społecznej, a także darowizn, spadków, zapisów i dotacji określają odrębne przepisy.

§ 12.

  1. Dochody pochodzące z dotacji, subwencji, darowizn, spadków i zapisów mogą być użyte na realizację wszystkich celów Fundacji, jeżeli ofiarodawca nie postanowił inaczej.
  2. W sprawach przyjęcia darowizny lub spadku, oświadczenia wymagane przepisami prawa składa Zarząd Fundacji.
  3. W przypadku powołania Fundacji do dziedziczenia – Zarząd składa oświadczenie o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza, jeżeli oczywistym jest, że stan czynny spadku znacznie przewyższa długi spadkowe bądź o odrzuceniu spadku.

§ 13.

Fundacja może tworzyć fundusze celowe, przeznaczone na realizację poszczególnych rodzajów celów działania Fundacji.

§ 14.

Fundacja może gromadzić swój majątek w walucie polskiej oraz w walutach obcych we właściwych bankach, a także w formie papierów wartościowych i innych dokumentów pełniących funkcje środka płatniczego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

§ 15.

Zarząd Fundacji prowadzi gospodarkę finansową i dokumentację księgową na podstawie obowiązujących przepisów.

§ 16.

Zabrania się:
a) udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Fundacji w stosunku do członków jej organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie organów oraz pracownicy pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”,
b) przekazywania majątku Fundacji na rzecz członków organów lub pracowników Fundacji oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności, jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
c) wykorzystywania majątku Fundacji na rzecz członków organów Fundacji lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego,
d) zakupu towarów lub usług do podmiotów, w których uczestniczą członkowie organów Fundacji lub jej pracownicy oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.

Rozdział V
Organy Fundacji

§ 17.

  1. Organami Fundacji są:
    a) Zarząd Fundacji (dalej: Zarząd)
    b) Rada Fundacji (dalej: Rada)

Zarząd Fundacji

§ 18.

  1. Zarząd Fundacji składa się z dwóch do czterech członków, w tym Prezesa Zarządu i wiceprezesa Zarządu powoływanych przez Fundatora z zastrzeżeniem ust. 5.
  2. Członkowie Zarządu nie mogą byś skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
  3. Członkowie Zarządu są powoływani na trzyletnią kadencję.
  4. Funkcję członka Zarządu można pełnić przez więcej niż jedną kadencję.
  5. W przypadku śmierci Fundatora, nowych członków Zarządu powołuje Rada Fundacji.
  6. Zarząd Fundacji w całości lub jego poszczególni członkowie mogą być odwołani w każdym czasie przed podmiot uprawniony do powołania tych członków zarządu przed upływem kadencji w drodze uchwały podjętej jednomyślnie. Mandat członka Zarządu wygasa także wskutek śmierci lub rezygnacji.

§ 19.

  1. Zarząd prowadzi sprawy Fundacji i reprezentuje Fundację na zewnątrz.
  2. Członkowie Zarządu mogą otrzymywać wynagrodzenie z tytułu pełnionych funkcji.
  3. Członkowie Zarządu mogą być zatrudnieni w Fundacji na podstawie stosunku pracy lub umów cywilnoprawnych. Wszelkie umowy z członkami zarządu zawiera Prezes Zarządu, zaś z Prezesem Przewodniczący Rady.
  4. Wynagrodzenia członków Zarządu nie mogą przekroczyć wartości, o której mowa w art. 9 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

§ 20.

  1. Do zadań Zarządu należy w szczególności:
    a) kierowanie bieżącą działalnością Fundacji i reprezentowanie jej na zewnątrz,
    b) sprawowanie zarządu majątkiem Fundacji,
    c) uchwalanie rocznych i wieloletnich programów działania Fundacji oraz preliminarza jej wydatków,
    d) podejmowanie decyzji dotyczących przyjmowania subwencji, darowizn, spadków i zapisów,
    e) tworzenie i znoszenie zakładów Fundacji i innych jej jednostek organizacyjnych,
    f) prowadzenie polityki kadrowej, w tym ustalanie wielkości zatrudnienia, zasad wynagradzania oraz ustalania wysokości środków na wynagrodzenia i nagrody dla pracowników Fundacji zatrudnionych w Fundacji,
    g) sporządzanie sprawozdań z działalności fundacji oraz rocznych sprawozdań finansowych i przedstawianie ich Radzie Fundacji,
    h) występowanie do Fundatora bądź w razie jego śmierci – do Rady z wnioskiem w sprawie zmian w statucie,
    i) podjęcie uchwały o rozpoczęciu, rozszerzeniu, zmianie rodzaju działalności gospodarczej,
    j) uchwalanie regulaminów, podejmowanie decyzji we wszelkich sprawach nie przekazanych do kompetencji innych organów.
  2. Zarząd podejmuje decyzje na posiedzeniach w formie uchwał zwykłą większością głosów jego członków obecnych na posiedzeniu Zarządu, a w razie równej liczny głosów za i przeciw decyduje głos Prezesa Zarządu, o ile statut nie stanowi inaczej.
  3. O posiedzeniu muszą być powiadomieni wszyscy członkowie Zarządu minimum 7 dni przed planowanym posiedzeniem. Zwołanie posiedzenia Zarządu następuje przez zawiadomienie na piśmie doręczone osobiście lub wysłane listem poleconym albo przez zawiadomienie pocztą elektroniczną.
  4. Nieobecność członka Zarządu, który został prawidłowo powiadomiony o posiedzeniu nie wstrzymuje posiedzenia Zarządu, ani nie wpływa na ważność podjętych uchwał.
  5. Zarząd może podejmować uchwały bez uprzedniego zwołania posiedzenia, jeżeli wszyscy członkowie Zarządu są obecni w siedzibie Fundacji.
  6. Zarząd może powoływać pełnomocników do kierowania wyodrębnioną strefą spraw należących do zadań Fundacji.
  7. Pełnomocnikiem, o którym mowa w ust. 6 może być wyłącznie osoba zatrudniona w Fundacji.
  8. Zarząd sporządza sprawozdania finansowe i sprawozdania z działalności zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  9. Zarząd do 30 września każdego roku obowiązany jest przedkładać Radzie roczne sprawozdanie z działalności Fundacji.

Rada Fundacji

§ 21.

  1. Rada Fundacji jest organem Fundacji stanowiącym, nadzorczym i opiniującym.
  2. Rada składa się z trzech do sześciu członków.
  3. Członków rady powołuje Fundator.
  4. W przypadku śmierci Fundatora, nowych członków Rady wybierają pozostali członkowie Rady Fundacji w drodze uchwały podjętej bezwzględną większością głosów. Członkowie Rady są powoływani na czas nieokreślony.
  5. Członkostwo w Radzie ustaje wskutek śmierci, rezygnacji lub odwołania przez Fundatora.
  6. W wypadku śmierci Fundatora członek Rady może zostać odwołany w drodze jednomyślnej uchwały pozostałych członków Rady Fundacji.
  7. Członkowie Rady Fundacji nie mogą być członkami Zarządu Fundacji ani pozostawać z nimi w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej.
  8. Członkowie Rady Fundacji nie pobierają wynagrodzenia z tytułu pełnionej funkcji.
  9. Członkom Rady przysługuje zwrot uzasadnionych i udokumentowanych kosztów w wysokości nie wyższej niż przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw ogłoszone przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za rok poprzedni.
  10. Członkowie Rady nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
  11. Rada wybiera ze swego grona Przewodniczącego oraz jego Zastępcę jednomyślnie.
  12. Przewodniczący, a w jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego reprezentuje Radę na zewnątrz i przed Zarządem Fundacji, kieruje pracami Rady, zwołuje posiedzenia Rady i przewodniczy jej obradom.

§ 22.

  1. Posiedzenia Rady Fundacji zwołuje Przewodniczący Rady z własnej inicjatywy albo na pisemny wniosek Zarządu lub Fundatora, co najmniej raz w roku.
  2. Zwołanie posiedzenia Rady Fundacji następuje przez zawiadomienie na piśmie doręczone osobiście lub wysłane listem poleconym albo przez zawiadomienie pocztą elektroniczną, zawiadomienie musi być wysłane z wyprzedzeniem co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia.
  3. Posiedzenie Rady zwołane na wniosek odbywa się w terminie nie późniejszym niż 30 dni od dnia wpłynięcia wniosku.
  4. Nieobecność członka Rady Fundacji, który został prawidłowo powiadomiony o posiedzeniu nie wstrzymuje posiedzenia Rady, ani nie wpływa na ważność podjętych uchwał.
  5. Uchwały są podejmowane zwykłą większością głosów członków obecnych na posiedzeniu Rady, a w razie równej liczbie głosów za i przeciw decyduje głos Przewodniczącego, o ile statut nie stanowi inaczej.
  6. Rada Fundacji może podejmować uchwały bez uprzedniego zwołania, jeżeli wszyscy członkowie Rady są obecni w siedzibie Fundacji.
  7. Rada Fundacji w celu wykonywania swych zadań jest uprawniona do:
    a) żądania od Zarządu Fundacji przedstawienia wszelkich dokumentów dotyczących działalności Fundacji,
    b) dokonywania rewizji i majątku oraz kontroli finansowej Fundacji.

§ 23.

Do zadań Rady należy w szczególności:
a) powoływanie i odwoływanie Prezesa i członków Zarządu w przypadku śmierci Fundatora,
b) określanie zasad wynagradzania członków Zarządu Fundacji oraz zawieranie z nimi umów,
c) ocena pracy Zarządu, przyjmowanie corocznych sprawozdań, w tym sprawozdań finansowych oraz udzielanie członkom Zarządu absolutorium,
d) kontrolowanie bieżącej działalności Zarządu Fundacji,
e) wytyczanie najbardziej pożądanych kierunków działań Fundacji,
f) nadzór nad działalnością Fundacji,
g) zatwierdzanie na wniosek Zarządu Fundacji decyzji Zarządu o połączeniu z inną Fundacją lub o likwidacji Fundacji.

Środki komunikacji elektronicznej

§ 24.

  1. Władze Fundacji mogą korzystać ze środków komunikacji elektronicznej w głosowaniu w przypadku wprowadzenia stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, o których mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020 r. z poz. 1845).
  2. Podejmowanie uchwał z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (trybie obiegowym) może odbywać się jedynie po wcześniejszym wyrażeniu na to zgody członków Rady w formie dokumentowej.
  3. Możliwość udziału w posiedzeniu Rady przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej jest wskazana w zawiadomieniu o tym posiedzeniu, zawierającym dokładny opis sposobu uczestnictwa i wykonywania prawa głosu.
  4. wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej w głosowaniach na posiedzeniach Rady odbywa się przy zapewnieniu co najmniej:
    a) transmisji obrad posiedzenia w czasie rzeczywistym,
    b) dwustronnej komunikacji w czasie rzeczywistym, w ramach której członek Rady może wypowiadać się w toku obrad,
    c) wykonywania osobiście lub przez pełnomocnika prawa głosu przed lub w toku posiedzenia.
  5. Podejmowanie uchwał w trybie obiegowym nie jest możliwe w sprawach dotyczących:
    a) zmiany statutu,
    b) zaciągania zobowiązań majątkowych powyżej kwoty 10.000,00 zł
    c) odwołania członka organów Fundacji.

Rozdział VI
Sposób reprezentacji

§ 25.

  1. Do składania oświadczeń woli w imieniu Fundacji upoważniony jest każdy członek Zarządu samodzielnie, chyba że statut stanowi inaczej.
  2. Do składania oświadczeń woli i podejmowania czynności dotyczących zaciągania zobowiązań lub rozporządzeniem majątkiem Fundacji przekraczających kwotę 10.000,00 zł upoważniony jest Prezes Zarządu działający łącznie z innymi członkiem Zarządu lub Wiceprezes Zarządu działający łącznie z innym członkiem Zarządu.

Rozdział VII
Zmiana statutu

§ 26.

  1. Zmian w statucie Fundacji dokonuje Fundator, z inicjatywy własnej lub na wniosek Zarządu Fundacji.
  2. W przypadku śmierci Fundatora, zmian w statucie dokonuje rada Fundacji uchwałą podjętą bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej połowy liczby członków.

Rozdział VIII
Likwidacja Fundacji

§ 27.

  1. Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celów, dla których została ustanowiona lub w razie wyczerpania się jej środków finansowych i majątku.
  2. Likwidatorów Fundacji powołuje i odwołuje Rada Fundacji.
  3. Decyzję o likwidacji podejmuje Zarząd w drodze jednomyślnej uchwały, która wymaga zatwierdzenia przez Radę Fundacji.

§ 28.

Środki finansowe i majątek pozostały po likwidacji fundacji mogą zostać przeznaczone mocą uchwały Rady Fundacji na rzecz działających na terenie Rzeczpospolitej fundacji o zbliżonych celach.

Fundator
Małgorzata Alabrudzińska

  • Pobierz statut (pdf)